Åsiktsinlägg -Skolbyte..

Skolbyte...

 

 

Det är just det som har förvirrat mig otroligt mycket! Just nu, när jag går i sexan och alldeles strax ska börja högstadiet på en ny skola.

 

Kompisar till mig berättar om roliga skolor, hur bra det är. Jag sökte in till en skola som jag så gärna ville gå på, den verkade bra men dock fick jag ingen plats.

 

Senast igår var jag inne och besökte en ny skola, den var fin men den är helt nyöppnad samt att det är en privatskola. Det gör mig bekymrad hur det ska gå, visst den skolan låter bra men vilken skola försöker inte få fram det allra bästa i sina reklamer?!

 

Den skolan jag ska gå på, alltså den jag besökte igår, har haft många som söker deras tjänster men hur ska jag veta om just den läraren fungerar för mig. Jag är väl en vanlig tjej men även om många andra pratat om läraren och sagt att hon/han är bra så kanske den läraren fungerar otroligt bra för dem.

Då är det ju verkligen inte säkert att den passar mig/oss, de barnen kanske var speciella, hon/han kanske var en person som var lugn och sansad eller en som drog igång hela diskussionen med högsta rösten redan från början..

 

Det är inte bara det att jag är orolig för att läraren inte ska passa mig, utan även eleverna.

Jag kanske inte alls smälter in, de kanske redan känner varandra från innan.

Även om jag har 2 vänner som ska börja på skolan så är det ju bara 50% att jag hamnar med dem.

 

Hela texten som jag har skrivit har jag varit negativ, allting löser sig säkert till slut.

Så borde jag tänka, för jag vet att det löser sig men det är en svår tanke att bara mata in och övertala mig själv.

 

Men jag måste komma ihåg att det löser sig!

 

//Elin

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0