En dag på liseberg.

Hej.
Idag var jag och min familj på liseberg.
Här kommer lite bilder på min goda frukost som mamma ordnade: En supergod smoothie med jouice i, mums.


Nybakade scones. <3


Med te (jag vet att muggen är tom )


Först så var Moa ( min syrra) och min pappa på moas träning sen kom dom hem och duschade och då åkte vi.
Såhär såg jag ut när vi åkte:

Först när vi kom dit vid parkeringen så var vi vid den lilla ingången och det var helt fullt.
Men sen kom pappa på att det antagligen var för bokmässan, konstigt ändå att dom hade ställt sig vid den lilla ingången istället för den stora.
Men vi hittade en parkering vid stora parkeringen och gick in.
Det var knappt inget folk alls.
Vi hämtade ut våra band och idag skulle vi mest åka saker som min minsta lillasyster Alice ville åka.
Vi började med att åka "minikopparna" sen åkte vi "små grodorna"
och sedan fick jag en sockervadd med dom andra köpte popcorn.
Jag åt upp min sockervadd med mamma och pappa medan Moa och Alice åkte "farfars bilar".
Sen åkte vi "Kaninresan" och mamma och pappa och Alice gick och kollade på en kanin teater medan jag och moa åkte upp till "uppsvinget" och dom.
Men jag och Moa visste inte riktigt om hon fick åka dom för hon hade nämligen inte åkt karuseller med 140 cm gräns innan men det gick bra!
Vi åkte först "uppsvinget" och sedan "uppskjutet".
Sen mötte vi resten av familjen och åt på burger king.
En bild på mig och mamma när vi sitter och äter:

Lika?
Medan vi andra åt upp gick Moa och Alice iväg och åkte några " flygplan ".
Det tog lång tid men när dom väl fick åka var dom glada , här kommer bilden på när dom åker:

Bilden blev suddig för jag tog med mobilen och jag zoomade jättemycket men Moa var så snäll när hon stod och köade för lilla Alice skull i 45 minuter.
Men sen åkte vi inget mer på ett tag utan bestämmde oss för att spela lite men vi vann inget , eller mamma vann en grön liten nalle som Charlie kommer få när han kommer.
(Katten)
Sen åkte vi "sagoslottet" för att Alice gärna ville åka den.
Sen spelade vi ytterligare lite till men vann inte då heller.
Tråkigt, men det var kul att spela. :D
Vi lämnade liseberg och köpte mat från pasta etc.
Jag och Moa beställde pastio italiano ( stavning? )
Men vad dom andra beställde kommer jag inte ihåg.
Men sen åkte vi hem och åt upp det, och nu sitter vi och kollar på fångarna på fortet.
HEJA "LOVE GENERATION" !!! <3
Jaja, ha det så bra.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Tack för dokumentationen av dagen, ni, familjen, är underbara! Åh tack Elin för en superdag på Liseberg! Du är fantastisk!

2011-09-24 @ 21:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0